۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۹

عضو شورای شهر اردبیل:

بازماندن دانش‌آموزان به دلیل نبود امکانات شایسته نیست

بازماندن دانش‌آموزان به دلیل نبود امکانات شایسته نیست

اردبیل- عضو شورای شهر اردبیل گفت: هیچ دانش‌آموزی شایسته نیست به دلیل نبود امکانات از تحصیل باز بماند و در این راستا با حمایت‌های شورا و شهرداری مشکلات تحصیل را می‌توان حل کرد.

بهزاد عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از آنجایی که بیش از ۵۰ نوع همکاری بین شورا و شهرداری با آموزش و پرورش وجود دارد، لذا بر تداوم و تقویت تعامل و هماهنگی این نهادها تاکید می‌شود.

وی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و همکاران آموزش و پرورشی و دانشگاهی گفت: شورا و شهرداری اردبیل نهادی است که همواره در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی و تمامی نهادها را حمایت می‌کند با اینکه بسیاری از نهادها از ظرفیت شورای شهر و شهرداری استفاده می‌کند اما تاکنون آموزش و پرورش هیچ‌گونه حمایتی از ما نخواسته است.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر اردبیل تصریح کرد: با اجرای طرح تفصیلی قطعاً کمبود سرانه فضای آموزشی در سطح شهر رفع خواهد شد و شهرداری می‌تواند نسبت به صدور پروانه رایگان و حتی اختصاص زمین رایگان برای احداث مدرسه اقدام کند اما لازم است آموزش و پرورش نیز نیاز خود را مطالبه کند.

عباس زاده عوارض پرداختی شهرداری به سیستم آموزش و پرورش استان در سال فقط ۳ درصد است، افزود: مثلاً آموزش و پرورش می‌تواند به جای اخذ این عوارض با شهرداری توافق کرده و با تهاتر در راستای احداث مدارس قدم بردارد.

وی با اشاره به ضرورت نصب پل عابر پیاده در مقابل دبیرستان فنی و حرفه‌ای در جاده خلخال گفت: امنیت دانش آموزان نیز که امانتی برای ما در مدارس هستند بسیار ضروری است.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بین شورا و شهرداری اردبیل و آموزش و پرورش، تصریح کرد: خروجی این کارگروه نیز بسیار مهم‌تر از تشکیل آن است.

عباس‌زاده ادامه داد: هیچ دانش آموزی شایسته نیست به دلیل نبود امکانات از تحصیل باز بماند لذا با حمایت شورا و شهرداری به دانش آموزان نیازمند می‌توان مشکل تحصیل آنها را حل کرد.

کد خبر 6234233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha